Publicatiedatum: 15 januari 2025
Caluwaerts Uytterhoeven BV (hierna: “wij”, “ons”) hecht veel belang aan een veilige, transparante en vertrouwelijke verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens. In het bijzonder willen wij uw persoonsgegevens beschermen tegen, onder meer, verlies, lekken, fouten, onterechte toegangen of onrechtmatige verwerkingen.
Wij leveren dan ook alle inspanningen om uw persoonlijke levenssfeer en uw persoonsgegevens te beschermen in overeenstemming met de geldende wetgeving inzake gegevensbescherming, met inbegrip van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (EU) 2016/679 (“AVG”) en de nationale uitvoeringswetgeving.
Wij willen u door middel van deze privacyverklaring informeren over wie uw persoonsgegevens verwerkt (wie wij zijn), welke persoonsgegevens wij van u verzamelen, voor welke doeleinden wij deze gegevens zullen verwerken, op welke rechtsgrond wij deze verwerking baseren, aan wie uw persoonsgegevens kunnen worden doorgegeven, hoe lang wij u persoonsgegevens bewaren, hoe wij uw persoonsgegevens beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens.
U wordt dus vriendelijk uitgenodigd deze privacyverklaring aandachtig te lezen en kennis te nemen van de inhoud. Mogelijke toekomstige aanpassingen zijn niet uit te sluiten. Wij vragen u dan ook om geregeld deze privacyverklaring te lezen om op de hoogte te blijven van deze eventuele aanpassingen.
Caluwaerts Uytterhoeven BV naar Belgisch recht, gevestigd te 2600 Antwerpen, Potvlietlaan 6, en ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0766.553.584.
In het kader van onze activiteiten verzamelen, gebruiken, bewaren, delen of verwerken wij anderszins persoonsgegevens. Op grond van de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, kwalificeren wij als “verwerkingsverantwoordelijke” met betrekking tot deze persoonsgegevens.
In het kader van onze activiteiten kunnen wij persoonsgegevens verzamelen van (medewerkers van) onze cliënten, (contactpersonen van) onze dienstverleners, prospecten, bezoekers van onze website, personen die hun contactgegevens aan ons verstrekken, sollicitanten en personen die op een andere manier met ons in contact komen.
Wij kunnen van u onderstaande persoonsgegevens verzamelen, voor zover deze persoonsgegevens relevant zijn voor de doeleinden waarvoor wij deze nodig hebben zoals verder in deze privacyverklaring uiteengezet.
Indien bepaalde gegevens verplicht in te vullen zijn, en andere gegevens slechts optioneel, zal dit duidelijk worden aangegeven zodat u ervoor kan opteren om ons uw persoonsgegevens te verstrekken of niet.
Wanneer u een (medewerker van een) cliënt bent
Identificatie- en contactgegevens |
Persoonlijke identificatiegegevens: voor- en achternaam, bedrijfsnaam (indien van toepassing), ondernemingsnummer (indien van toepassing), adres, telefoon-/gsm-nummer, e-mailadres. |
|
Dossiernummer dat wij u toekennen. |
Financiële gegevens |
Identificatie- en bankrekeningnummers. |
|
Financiële transacties: bedragen die u moet betalen en heeft betaald, overzicht van de betalingen, enz. |
Beroep en betrekking |
Werkgever, titel en beschrijving van de functie. |
Andere |
Andere gegevens die u zelf aan ons meedeelt. |
Wanneer u onze website bezoekt
Identificatie- en contactgegevens |
Elektronische identificatiegegevens: IP-adressen, informatie die via cookies verzameld wordt (lees ons Cookiebeleid hieronder). |
Wanneer u (een contactpersoon van) onze dienstverlener bent
Identificatie- en contactgegevens |
Persoonlijke identificatiegegevens: naam, bedrijfsnaam, ondernemingsnummer, adres, telefoon-/gsm-nummer, e-mailadres. |
Financiële bijzonderheden |
Identificatie- en bankrekeningnummers. |
|
Financiële transacties |
Beroep en betrekking |
Particulier of bedrijf, desgevallend BTW-nummer, werkgever, titel en beschrijving van de functie. |
Wanneer u contact met ons opneemt
Identificatie- en contactgegevens |
Naam, bedrijfsnaam (indien van toepassing), telefoon-/gsm-nummer, e-mailadres. |
Andere |
Inhoud van uw bericht(en), andere gegevens die u zelf meedeelt. |
Wij kunnen voormelde persoonsgegevens gebruiken voor de volgende doeleinden:
Voor de opmaak en uitvoering van de met u gesloten overeenkomst, waaronder de gerechtelijke en buitengerechtelijke vertegenwoordiging en behartiging van uw belangen;
Voor klantenbeheer;
Om te voldoen aan de wettelijke verplichtingen die op ons rusten;
Voor het beheer van (facturatie-)geschillen en claims;
Voor het beheer en de optimalisatie van (o.a. de werking en beveiliging van) onze website;
Om verzoeken en vragen gesteld via het contactformulier op de website op te volgen en u de gevraagde informatie toe te sturen;
Om u belangrijke berichten te sturen;
Direct marketing, zoals het versturen van onze elektronische nieuwsbrief.
Voor uw volledige informatie, kan u hieronder de voor deze verwerkingen relevante rechtsgronden terugvinden:
Voor de verwerking van persoonsgegevens voor de behandeling van de vragen die wij ontvangen via de website baseren wij ons op uw toestemming.
Voor de verwerking van persoonsgegevens voor onze dienstverlening, klantenbeheer en voor de opvolging van de facturatie baseren wij ons op de noodzaak voor de uitvoering van de overeenkomst die wij met u hebben gesloten. Indien u de noodzakelijke persoonsgegevens niet verstrekt aan ons, kunnen wij de overeenkomst met u niet afsluiten of een reeds afgesloten overeenkomst niet correct uitvoeren.
De verwerking van persoonsgegevens voor eventuele wettelijke verplichtingen die op ons rusten, baseren wij op de noodzaak om aan deze wettelijke verplichting te voldoen. Indien u aan ons geen of verkeerde persoonsgegevens verstrekt, kunnen wij niet op een afdoende wijze voldoen aan deze wettelijke verplichting die op ons mogelijks zou rusten.
In alle andere gevallen of wanneer onze cliënt een rechtspersoon is en wij de persoonsgegevens van de contactpersoon bij onze cliënt verwerken, baseren wij de verwerking van persoonsgegevens op de noodzaak voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen (met name ons belang om onze cliënt te contacteren, om prospecten en mogelijke klanten te contacteren, de goede werking van onze website, om onze business te promoten in het algemeen, zowel online als offline, om onze contacten te onderhouden, enzovoort). Alvorens wij persoonsgegevens verwerken op deze rechtsgrond, hebben wij een belangenafweging uitgevoerd en vastgesteld dat de bescherming van uw persoonsgegevens en uw andere fundamentele rechten en vrijheden niet dermate worden geschonden dat zij onze gerechtvaardigde belangen opheffen. Hierbij houden wij rekening met de aard van het belang, het dwingend karakter ervan, de gevolgen van de verwerking voor u, hoeveelheid en aard van de verzamelde persoonsgegevens, de verwerking die wij uitvoeren en uw redelijke verwachtingen.
Wij houden uw persoonsgegevens niet langer bij dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor ze worden verzameld en verwerkt (zoals hierboven beschreven).
U kan bovenstaande rechten uitoefenen door een e-mail te sturen naar info@legaloffice.be.
Gegevensbeschermingsautoriteit
Drukpersstraat 35
1000 Brussel
U kan zich bijkomend richten tot een rechtbank wanneer u meent dat u schade zou lijden als gevolg van de verwerking van uw persoonsgegevens.
Wij behouden ons steeds het recht voor om deze privacyverklaring te wijzigen. Gelieve daarom zelf regelmatig de laatste versie van dit document te raadplegen. De meest recente versie van deze privacyverklaring is te allen tijde beschikbaar op onze website.
Indien u vragen of bedenkingen zou hebben omtrent deze privacyverklaring of de verwerking van uw persoonsgegevens door ons, kan u steeds contact met ons opnemen per e-mail naar info@legaloffice.be of per post op volgend adres:
Caluwaerts Uytterhoeven BV
Potvlietlaan 6
2600 Berchem
Telefoonnr.: +32 448 49 92
E-mail: info@legaloffice.be